.

 
OffROAD Maraton Jihlava 2024
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Tankodrom Milovice

Banner Baterie

Jeep

D-PERFECT s.r.o.

Zeppelin CZ s.r.o.

Polaris

Sabe

Enduristan

BSB s.r.o.

Birell

ARO Manyjak PRAHA

Šiklův Mlýn

Polaris

Stanovy

Kategorie

Stanovy pro DĚTI A JUNIORY - moto + quad

17. ročník seriálu MČR OffROAD Maraton
kategorie Děti motorky, Junioři mladší motorky a Junioři starší motorky
Děti čtyřkolky, Junioři mladší čtyřkolky a Junioři starší čtyřkolky

Seriál vytrvalostních závodů motorek a čtyřkolek je složen z osmi závodů po celé ČR. Jedná se o otevřené

mistrovství, účastnit se mohou i zahraniční jezdci.

 

I. Kategorie

Děti a Junii se závodů OffROAD Maratonu mohou zúčastnit v těchto kategoriích:

 

  DĚTI motorky Děti do 8 let věku včetně (2015 - 2024), které jedou na „malých" motorkách.

  DĚTI čtyřkolky Děti do 8 let věku včetně (2015 - 2024), které jedou na malých" čtkolkách, s max. průměrem kola 50 cm, s max. hmotností 115 kg, do obsahu 90 ccm 2t nebo 150 ccm 4t. Možnost elektrické čtyřkolky do 2000 W.

  JUNIOŘI mladší motorky - Junii 8 12 let včetně (2011 - 2015), ktí jedou na "malých"

motorch

  JUNIOŘI mladší čtyřkolky Junii 8 12 let včetně (2011 - 2015) jedou na malých"

čtyřkolch, s max. průrem kola 50 cm, s max. hmotností 115 kg, do obsahu 90 ccm 2t nebo

150 ccm 4t. Možnost elektrické čtyřkolky do 2000 W.

  JUNIOŘI starší motorky Junii od 12 do 14 let včetně (2009 - 2011) jedou na motorkách bez omezení (vybavení a povinnosti jezdce se řídí Stanovami pro motorky)

  JUNIOŘI starší čtyřkolky Junii od 12 do 14 let včetně (2009 - 2011) jedou na čtyřkolch

bez omezení.

 

Děti, Junii mladší i starší mohou být přihlášeni i do o jeden stupeň vší kategorie po souhlasu rodičů

nebo zákonného zástupce. V tomto případě mu mít dvě registrace, do KAŽ KATEGORIE jednu.

 

Upozornění: Jezdci se mohou závodu účastnit jen s písemným svolem rodičů či zákonných zástupců, ktí plně zodpovídají za stav závodního vozidla a bezpečné vybavení jezdce.

 

II. Výbava a povinnosti jezdce

Povin výbava pro Děti a Juniory: integrální motokroso přilba (homologovaná), motokroso

ochranné brýle, motokrosové boty nebo pevná kotníko obuv, ochranné rukavice.

 

Junioři starší se řídí Stanovami pro ČTYŘKOLKY, nebo MOTORKY (např. Junioři starší na

čtyřkolkách mu mít trhačku pro vypnutí stroje při pádu jezdce a lano na odtažení).

 

Doporučená bava pro Děti a Juniory: chránič krční te (tzv. límec), chránič hrudníku a páteře, chrániče bederní, dále chrániče ramen, loktů a kolen.

 

Rodiče nebo zákonní zástupci, včetně závodní s povinnou výbavou (viz. odstavec výše), jsou povinni častnit se rozpravy, která se koná 30 minut před závodem.

 

Technická přejímka

  Na každém závodu bude provedena u každého stroje technická prohdka za účasti technických komisařů. Kdo nebude splňovat podmínky uvedené ve stanovách nebude připuštěn do závodu bez nároku vrácení startovného. Jednotliví padatelé mají právo, pokud o tom budou informovat

jezdce min. tři týdny ed závodem, doplnit předepsané limity, ne však odstranit kterou z předepsaných úprav.

  Technickou kontrolou mu projít všechny stroje před každým závodem. Jezdec, který nebude mít

na stroji aktuální nálepku (nebo jiné označení) technické kontroly, nebude vpuštěn na start nebo bude vykázán ze startovního pole bez vrácení startovného.

  Technický stav stroje, tak jak je předepn, je nutno udržet po celou dobu závodu. Pokud se stav během závodu změní v nepřípustný, bude jezdec odvolán k nápravě za pomoci černého praporu

nebo traťovým komisařem do depa.

      Konzultace týkají se technicho stavu vozidla je možná na tel. 604 179 689 - Honza Šrajer.


Startovní čísla

Každý jezdec mu mít s startovní číslo na všech číselných tabulch stroje (veedu a z obou stran). Provedení startovního čísla v minimálním rozměru: šíře číslice 2 cm, celko šíře jedné číslice 6 cm a

výška 11 cm + kontrastní podklad vůči číslu dle jednotlivých kategor. V případě nedodržení minimálního rozměru a kontrastních požadavků nebude závodník vůbec vpuštěn do závodu. Číslice i podklady je zpravidla možné zakoupit i při registraci v místě závodu. Není ale povinností padatele toto dy zajistit.

 

  DĚTI motorky i čtyřkolky bílý podklad a černá čísla.

  JUNIOŘI mladší čtyřkolky i motorky žlutý podklad a černá čísla.

  JUNIOŘI starší čtyřkolky i motorky lý podklad a černá čísla.

 

III. Pběh závodu

DĚTI čtyřkolky a DĚTI motorky, JUNIOŘI mladší čtyřkolky a Junii mladší motorky jedou na jednodušší trati než závodníci v dospělých kategorch. vodníci startují s nastartovanými stroji. Na startu jsou řazeni dle průběžného pořadí v sezoně. Tr je přizpůsobena menším jezdm, kteří jedou:

 

  DĚTI čtyřkolky, DĚTI motorky

15 minut (+/- 5 min podle náročnosti tratě)

  JUNIOŘI mladší čtyřkolky , JUNIOŘI mladší motorky

15 minut (+/- 5 min podle náročnosti tratě)

 

Děti i Junii mladší mohou být přihlášeni i do o jeden stupeň vyšší kategorie po souhlasu rodičů nebo zákonného zástupce. V tomto případě mu mít d registrace, do každé kategorie jednu.

 

JUNIOŘI starší čtyřkolky a JUNIOŘI starší motorky jedou spolu s dospělými závodníky ozneni REFLEXNÍ VESTOU, kterou si také sami zajistí. Reflexní vesta je POVINNÁ. Jinak mohou být vykázáni ze závodu. Na start se řadí do samostatné startovní vlny.

Jejich závod je dlouhý:

 

  JUNIOŘI starší čtyřkolky

30 60 minut podle náročnosti tratě, v termínu čtyřhodinovky jedou 90 minut

  JUNIOŘI starší motorky

30 60 minut podle náročnosti tratě, v termínu čtyřhodinovky jedou 90 minut

 

ichni závodníci se řadí na start podle aktuálních průběžných výsled (v případě prvního závodu podle konečných výsled uplynulého ročníku). Předčasné vyjetí na tr je penalizono jedním kolem z celkového počtu ujetých kol.

 

Junior starší může být po souhlasu rodičů nebo zákonného zástupce přihlášen do příslušné kategorie dospělých. V tomto případě jede celý závod s tím, že výsledek je mu započítán do kategorie Juniorů starších (do odmávnutí této kategorie) a poté do kategorie dospělých.

 

Praporky signalizace traťovými komisaři

  Zelený či národní prapor start závodu.

  Žlutý prapor pozor nebezpečná situace (např. stojí stroj): visící žlutý prapor zpomalit, pozor překážka; mávají žlutý prapor - NEBEZPEČÍ!!! Po dobu od praporu po minutí přežky je zakázáno předjíždět.

  Černý prapor s tabulkou se startovním číslem odvolání konktního vozu z trati pro technickou

či jinou nezsobilost. V depu budete upozorněni technickým komisařem na závadu a po jejím odstranění budete opět připuštěni do závodu. U výjezdu z depa je povinností zastavit a vyjet na tr na pokyn traťového komisaře.

  Červený prapor erušení závodu z žného vodu (zranění, technický stav trati atd.).

  Šachovnico prapor konec závodu.

 

IV. Penalizace a postihy

zda bez helmy

okamžité vyloučení ze souže

zda v protisměru na trati i v depu

okamžité vyloučení ze souže

neuposlechnu signalizace organitora

praporkem

 

okamžité vyloučení ze souže

úmyslné poškození značení a zkrácení trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

itažení stroje do depa pořadatelem

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých), příp. vzájemná


 

 

pomoc bez penalizace

nepřiměřený kontakt se soupeřem na trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

měrné zdržoní na trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

rychlá jízda v depu

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

edčasný start

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

jiné porušení pravidel

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

 

Tyto penalizace jsou pro všechny závody shodné, pokud nestano jednotliví padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně před konáním akce. Penalizace budou rozdávány každou započatou hodinu i s ovodněním, za co byla udělena.

 

V. Bodové hodnocení

Bodoní závodní z jednotlivých závodů se započítává do celoročního seriálu, ve ktem se jede celkem osm závo. Do celkoch výsled je započítáván každý, kdo boduje ve své kategorii, aby byl hodnocen

i v celkových výsledcích celého seriálu. Do výsled se počítá každý závodník, který alespoň jednou

projede kolem časomíry. Dojezd závodní v posledním kole mu být do 2 minut od uplynutí času závodu

(pokud nebude na rozpra uvedeno jinak).

 

Bodové hodnocení za výsledky v závodu (s koeficientem 1):

 

Umísní

Body

01.

25

02.

22

03.

20

04.

18

05.

16

06.

15

07.

14

08.

13

09.

12

10.

11

11.

10

12.

09

13.

08

14.

07

15.

06

16.

05

17.

04

18.

03

19.

02

20.

01

 

Vyhlono je dy prvních pět z kategorie.

U Starších juniorů je vypsán i závod s koeficientem 2 v době čtyřhodinovky dospělých jedou závod na 90 minut (výsledné body se násobí dvěma).


Rovnost bodů v sezóně
V případě rovnosti bodů (při součtu všech bodů v sezoně), se postupuje následovně:

vítězí ten, kdo tohoto počtu dosáhl dříve. To znamená, pokud někdo tzv. dorovná počet bodů někoho, kdo tohoto součtu dosáhl po některém z předchozím klání, zařadí se za tohoto závodníka. Pokud dva či více jezdců mají nově shodný počet bodů po posledním závodu, rozhoduje umístění ve finále bez ohledu na to, jak si vedli před ním.

 

 

VI. Pojišní

Za závodníka v dětských a juniorských kategorch i za jeho stroj vždy zodpovídá rodič nebo zákonný zástupce, který před prvním závodem v sezoně vyplní a vlastnoručně podepíše Prohláše o odpovědnosti a závodníka přihlásí elektronicky do seriálu na webu OffroadMaraton.cz. Prohlášení je k dispozici na registraci v místě každého závodu i ke stažení na internetových stránch (nejpozději týden před závodem). Z důvodu urychlení registrace v tenu doporučujeme prohlášení vytisknout a přinést ho již vyplněné. MČR Offroad Maraton je pojištěn proti škodě zsobené třetím osobám.


VII. Protesty

Protesty je možné podat na každém závodě dle ustanovení jednotlivých padatelů po složení příslušné kauce, kterou stano též padatel. Pokud jednotli padatel nespecifikuje v ustanovení podávání protestů, platí obecně podání protestu proti poplatku 5 000 Kč. Pokud bude protest vedením závodu uznán oprávněným, poplatek se vrací. Pokud ne, propadá organizátorovi akce. Podávání protestů může být během závodu či maximálně 15 min. po jeho skončení. Za tým provádí tuto komunikaci jeden zástupce.

 

VIII. Startovné – členspříspěvek

Startovné neboli členský příspěvek do spolku Driver Club…“ je stanoven jednotně pro všechny kategorie (nestanoví-li jednotli padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně minimálně týden před konáním akce).

 

Startovné (členský příspěvek) je 150 Kč/vodník/závod a je jednotné pro všechny kategorie kromě závodu starších juniorů na 90 minut, kde je stanoveno na 200 Kč/závodník/závod. Držitelé průkazky ZTP/P mají 50% slevu na startovném.

 

 

Nová registrace v sezoně v místě vodu

(tzn. bez předchozí registrace na internetu)

 

50

 

 

IX. Další ustanovení – padatel

Padatelem seriálu jsou spolky Drivers´Club ATV Offroad Maraton, z.s., Drivers´Club Moto Offroad

Maraton, z.s., DriverClub Car Offroad Maraton, z.s. a 24 hours agency spol. s r. o.

 

X. Další ustanovení

Případné změny jsou výhradně na pořadateli jednotlivých akcí, mu však s nimi obeznámit jezdce a garanta seriálu (24 hours agency spol. s r.o.) v dostatečném časovém předstihu, a to písemně minimálně dva dny před konáním akce.