Už se chystéme do Jihlavy. 18. května tankodrom Pístov - Jihlava.

 
OffROAD Maraton Jihlava 2024
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Tankodrom Milovice

Banner Baterie

Jeep

D-PERFECT s.r.o.

Zeppelin CZ s.r.o.

Polaris

Sabe

Enduristan

BSB s.r.o.

Birell

ARO Manyjak PRAHA

Šiklův Mlýn

Polaris

Stanovy

Kategorie

Stanovy pro MOTORKY 2024

22. ročník seriálu MČR OffROAD Maraton
třída POHÁR OFFROAD MARATON: kategorie Pohár Moto E1, E2, EVet třída MISTR OFFROAD MARATONU: kategorie Mistr Moto E1, E2, EVet

Seriál extmních vytrvalostních závodů motorek je složen z osmi závodů po celé ČR. Jedná se o otevřené mistrovství, tedy účastnit se mohou i zahraniční jezdci. Jsou to dvou, tří a čtyřhodinozávody (viz. Kalendář na OffroadMaraton.cz) tenních motocyklů vypsané pro jednotlivce (závodníci se nesmí střídat na jednom stroji). Každý jezdec je bodován samostatně a získané body se započítávají do celého seriálu. vody se jedou na stejných tratích jako maratony automobilů jen s drobnými vloženými úseky (jak dovoluje prostor).

 

I. Rozdělení tříd a kategorií

POHÁR OffROAD Maraton pro všechny jezdce, kteří nevlastní licenci enduro/motocross A, B pro rok 2023 nebo 2024 a necítí se na měření sil se zkušenými závodníky. Pokud se licencovaní závodníci, jak je uvedeno výše, přihlásí do této třídy a odstartují, budou ze závodu diskvalifikováni.

 

MISTR OffROAD Maraton pro zkušené jezdce + ze sezony 2023 dle celkového hodnocení

automaticky 3 nejlepší z každé kategorie + držitelé licen enduro/motocross A, B pro rok 2023 a

2024.

 

Z třídy POHÁR do třídy MISTR postupují automaticky první 3 jezdci dle celkového hodnocení sezony 2023. Týká se to všech kategorií motorek, přestup do mistrovs třídy je povinný, i kdzávodník jede v roce 2023 jinou kategorii než předcházející sezonu.

 

Právo přestoupit z ídy MISTR do třídy POR mají ti, ktí v sezoně 2023 nasčítali v celkovém hodnocení 15 bodů a méně.

 

Přestupy do mistrovské třídy jsou u prvních ech motorkářů celkového padí v kategorii v sezoně

2023 DOBROVOLNÉ, pokud se v roce 2024 registrují a závodí na čtyřkolce.

 

Motorkářky vlastní licenci B mohou jet ve třídě odpovídající licenci C, tedy ve třídě Pohár.

 

Kategorie třídy POHÁR:

   Pohár Moto E1 - dvoutakty do 200 ccm, čtyřtakty do 250 ccm včetně (125 i 250 ccm)

   Pohár Moto E2 - dvoutakty nad 200 ccm včetně (250 a víc), čtyřtakty nad 250 ccm

   Pohár Moto EVet - 40 let a více (do roku 1984 etně) bez rozdílu kubatury, dle vlastní vůle

 

Kategorie třídy MISTR:

  Mistr Moto E1 dvoutakty do 200 ccm, čtyřtakty do 250 ccm včetně (125 i 250 ccm)

   Mistr Moto E2 -  dvoutakty nad 200 ccm včetně (250 a víc), čtyřtakty nad 250 ccm

   Mistr Moto EVet 40 let a více (do roku 1984 etně) bez rozdílu kubatury, dle vlastní vůle

 

II. Úpravy povolené a zakázané

Ve všech kategoriích celko vycházíme z technických předpi pro kategorii enduro, motocross a podmínek specifikovaných, které se řídí mezinárodními pravidly FIM s níže vypsanými úpravami.

 

Pro všechny kategorie platí

   Libovolné úpravy na výkonu motoru.

   Katalyzátor nemu být zachon.

   Výfuk alespoň s jedním tlumičem povinný.

   Libovolné úpravy na podvozcích, pokud je zachona původní koncepce.

 

Povinnosti jezdců ve ech kategoriích

   Jezdec musí být vybaven helmou (homologovanou), rukavicemi a motokrosovou či endurovou obuví.

   Doporučujeme i další chrániče pro zvýšení bezpečnosti jezdců.

   Doporučujeme přední potvací světlo a zadní obrysové a brzdové světlo pro večerní a noční

závody (bude avizono předem v ZÚ).

   Jezdci do 15 let se mohou účastnit závodu jen s písemným svolením rodičů či zákonných zástupců, viz. Stanovy Děti a Junii.

   Jezdci mu chránit přírodu a případný odpad odkládat do míst k tomu určených (koše, plasto pytle a kontejnery apod.).

   Jezdci se mu účastnit rozpravy.

 

III. Startovní čísla a technická přejímka

Každý jezdec mu mít své startovní číslo na všech číselných tabulkách stroje (veedu a z obou stran). Provedení startovního čísla v minimálním rozměru: šíře číslice 2 cm, celko šíře jedné číslice 6 cm a výška 11 cm + kontrastní podklad vůči číslu dle jednotlivých kategorií. V případě nedodržení minimálního rozměru a kontrastních požadav nebude závodník vůbec vpuštěn do závodu. Číslice i podklady je zpravidla možné zakoupit i při registraci v místě každého závodu. Není ale povinností padatele toto vždy zajistit.

Barvy podkladů a čísel:

   Pohár Moto E1, Mistr Moto E1 - bílý podklad a černá čísla

   Pohár Moto E2, Mistr Moto E2 - žlutý podklad a černá čísla

   Pohár Moto Evet, Mistr Moto Evet (světle) modrý podklad a černá nebo bílá čísla

 

Motorky patří do třídy Mistr budou na technické přejímce kro povinné samolepky ozneni i barevnou skou či jiným označením padatele pro jasné zařazení na startu. Startovní číslo aktivním závodníkům zpravidla zůstává z edcházejí sezony, může jim být ale dy přiřazeno nové. Pro jiný postup, změnu čísla a podobně závodníci mu kontaktovat pořadatele na

nova@offroadmaraton.cz.

 

Technická přejímka

           Na každém závodu bude provedena u každého stroje technická prohlídka za účasti technických komisařů. Kdo nebude splňovat podmínky uvedené ve stanovách, nebude připuštěn do závodu bez nároku vrácení startovného. Jednotliví pořadatelé mají právo, pokud o tom budou informovat jezdce minimálně tři týdny před závodem, doplnit předepsané limity,

ne však odstranit některou z předepsaných úprav.

           Technickou kontrolou musí projít všechny stroje před každým závodem. Jezdec, který nebude mít na stroji aktuální nálepku technické kontroly nebo jiné označení pořadatele, nebude vpuštěn na start nebo bude vykázán ze startovního pole bez možnosti vrácení startovného.

           Technický stav stroje, tak jak je předepsán, je nutno udržet po celou dobu závodu. Pokud se stav během závodu změní v nepřípustný, bude jezdec odvolán k nápravě za pomoci černého praporu nebo traťovým komisařem do depa.

           Konzultace o technickém stavu stroje je možná na tel. 604 179 689 (Honza Šrajer).

 

IV. Pojišní a zodpovědnost

Každý závodník se seriálu OffROAD Maraton účastní na vlastní riziko, což stvrzuje svým přihlášením do seriálu či jednotlivých závodů prostřednictvím internetových stránek Offroadmaraton.cz a před prvním závodem v sezoně vyplní a vlastnoručně podepíše Prohlášení o odpovědnosti. To je k dispozici na registraci v místě každého závodu i ke stažení na internetových stránch (nejpozději týden před závodem). Z důvodu urychlení registrace v terénu doporučujeme prohlášení vytisknout a přinést ho již vyplněné. MČR Offroad Maraton je pojištěn proti škodě zsobené třetím osobám.


V. Průběh (pravidla) závodu

     Start závodu je ve vlnách podle tříd a kategorií. Závodníci jsou na startu řazeni dle průběžného pořadí v sezoně. Přesné časy upravuje pořadatel jednotlivých dílů seriálu nebo hlavní pořadatel seriálu. Na startovní čáře se závodníci řadí podle aktuálního průběžného pořadí (u prvního závodu roku dle konečných výsledků předcházejícího roku). Jezdec stojí se strojem bez spuštěného motoru a čeká na povel startéra k zahájení závodů a vyjetí na trať. Předčasné vyjetí na trať je penalizováno jedním kolem z celkového počtu ujetých kol.

           Stroje se během závodu nesmí měnit. Jezdec musí dojet do cíle se stejným strojem, se kterým nastoupil do závodu/na start. Nesmí se měnit ani dva či více jezdců na jednom stroji. Při porušení tohoto pravidla je jezdec ze závodu diskvalifikován.

           Doplňování paliva je možné jen ve vyhrazeném prostoru, který určí pořadatel závodu (zpravidla vyznačeném obdélníkem ohraničeném páskou poblíž startu a cíle závodu), nebo v parkovacím depu. Vjezd a výjezd z tohoto prostoru, stejně jako pohyb stroje zde, musí jezdec vykonat s maximální obezřetností a jízda v tomto prostoru musí být zpomalena na bezpečnou úroveň. Při porušení tohoto pravidla je jezdec s okamžitou platností vyloučen ze závodu. Při doplňování paliva musí být stroj v klidu (nenastartovaný) a pod ním umístěna vsakovací podložka, která zabrání případnému úniku pohonných hmot do volné přírody. Oprava stroje může proběhnout i v parkovacím depu.

 

VI. Penalizace a postihy

zda bez helmy

okamžité vyloučení ze souže

zda v protisměru na trati i v depu

okamžité vyloučení ze souže

neuposlechnu signalizace organitora

praporkem

 

okamžité vyloučení ze souže

úmyslné poškození značení a zkrácení trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

 

itažení stroje do depa pořadatelem

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých), příp. vzájemná

pomoc bez penalizace

nepřiměřený kontakt se soupeřem na trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

měrné zdržoní na trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

rychlá jízda v depu

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

edčasný start

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

jiné porušení pravidel

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

jiné opakované porušení pokynů padatele

okamžité vyloučení ze souže

 

Penalizace jsou pro všechny závody shodné, pokud nestano jednotliví padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně před konáním akce. Penalizace budou rozdávány každou započatou hodinu i s ovodněním, za co byla udělena.

 

VII. Bodové hodnocení

Bodování závodníků z jednotlivých závodů se zapívá do celorního seriálu, ve kterém se jede celkem osm závodů. Do celkových výsledků je zapíván každý, kdo boduje ve s kategorii. Plné bodo hodnocení dle padí dostane každý, kdo ujede minimál 30 % sledného počtu kol víze da kategorie (zaokrouhlených na celá kola dolů). V případě nedodržení tohoto limitu je bodo zisk 50% (dle základní tabulky níže). Do výsled se počítá každý závodník, který alespoň jednou projede kolem časomíry. Dojezd závodní v posledním kole mu být do 15 minut od uplynutí času závodu (pokud nebude na rozpravě uvedeno jinak).

 

Pokud jsou v rámci jednoho závodu dvě jízdy (např. v sobotu dvouhodinovka a v neděli tříhodinovka) jsou jízdy píny a vyhodnoceny samostat. Základní bodo hodnocení za výsledky v jedné jízdě (koeficient 1):

 

 

Umísní

Body

 

01.

25

 

02.

22

 

03.

20

 

04.

18

 

05.

16

 

06.

15

 

07.

14

 

08.

13

 

09.

12

 

10.

11

 

11.

10

 

12.

09

 

13.

08

14.

07

 

15.

06

 

16.

05

 

17.

04

 

18.

03

 

19.

02

 

20.

01

 






Vyhlono je dy prvních pět z kategorie. V rámci každého závodu i na konci sezony budou vyhlášeny i tři nejlepší motorkářky napříč kategoriemi.

 

Vzhledem k různé délce závodů jsou zvoleny koeficienty 1 3 k ulení bo. Tímto se pak základní bodo hodnocení násobí. Konktní koeficienty jsou uvedeny v kalendáři seriálu na OffroadMaraton.cz.

 

   koeficient 1 2, 3 hodinovka

   koeficient 2 4 hodinovka

   koeficient 3 případný závod delší než 4 hodiny


Rovnost bodů v sezóně
V případě rovnosti bodů (při součtu všech bodů v sezoně), se postupuje následovně:

vítězí ten, kdo tohoto počtu dosáhl dříve. To znamená, pokud někdo tzv. dorovná počet bodů někoho, kdo tohoto součtu dosáhl po některém z předchozím klání, zařadí se za tohoto závodníka. Pokud dva či více jezdců mají nově shodný počet bodů po posledním závodu, rozhoduje umístění ve finále bez ohledu na to, jak si vedli před ním.

 

VIII. Tra

           Uzavřené přírodní či umělé okruhy v různých délkách s proměnnou náročností trati, kterou předem avizuje každý z pořadatelů seriálu před konáním akce.

           Podél trati jsou rozmístěny traťové kontroly na nebezpečných a nepřehledných místech.

           Praporky – signalizace traťovými komisaři:


           Zelený či národní prapor – start závodu.

           Žlutý prapor – pozor nebezpečná situace (např. stojící stroj): visící žlutý prapor –

zpomalit, pozor překážka; mávající žlutý prapor - NEBEZPEČÍ!!! Po dobu od praporu po minutí „překážky“ je zakázáno předjíždět.

           Černý prapor – s tabulkou se startovním číslem – odvolání konkrétního vozu z trati pro technickou či jinou nezpůsobilost. V depu budete upozorněni technickým komisařem na závadu a po jejím odstranění budete opět připuštěni do závodu. U výjezdu z depa je povinností zastavit a vyjet na trať až na pokyn traťového komisaře.

           Červený prapor – přerušení závodu z vážného důvodu (zranění, technický stav trati

apod.).

           Šachovnicový prapor – konec závodu.

IX. Protesty

Protesty je možné podat na každém závodu dle ustanovení jednotlivých padatelů po složení příslušné kauce, kterou stano též padatel. Pokud jednotli padatel nespecifikuje v ustanovení podávání protestů, platí obecně podání protestu proti poplatku 5 000 Kč. Pokud bude protest vedením závodu uznán oprávněným, poplatek se vrací. Pokud ne, propadá organizátorovi akce. Podávání protestů může být během závodu či maximálně 15 minut po jeho skončení. Za tým provádí tuto komunikaci jeden zástupce.

 

X. Startovné – členspříspěvek

Startovné neboli členský příspěvek do spolku „Driver Club…“ je stanoven jednotně pro všechny kategorie (nestanoví-li jednotli padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně minimálně týden ed konáním akce).

 

2hodino a 3hodino závod

900

4hodino závod

1000

Noregistrace v sezoně v mís závodu (tzn.

bez předchozí registrace na internetu)

 

50 Kč


XI. Další ustanovení – padatel

Padatelem seriálu jsou spolky Drivers´Club ATV Offroad Maraton, z.s., Drivers´Club Moto Offroad

Maraton, z.s., DriverClub Car Offroad Maraton, z.s. a 24 Hours agency spol. s r.o.

 

XII. Další ustanovení

Před každým startem je rozprava jezdců. Následně může být zadě kolo, dle aktuální situace a zžení padatele.

 

Případné změny jsou výhradně na pořadateli jednotlivých akcí, mu však s nimi obeznámit jezdce a garanta seriálu (24 hours agency spol. s r.o.) v dostatečném časovém předstihu, a to písemně minimálně dva dny ed konáním akce.