Už se chystéme do Jihlavy. 18. května tankodrom Pístov - Jihlava.

 
OffROAD Maraton Jihlava 2024
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Tankodrom Milovice

Banner Baterie

Jeep

D-PERFECT s.r.o.

Zeppelin CZ s.r.o.

Polaris

Sabe

Enduristan

BSB s.r.o.

Birell

ARO Manyjak PRAHA

Šiklův Mlýn

SECTRON

Stanovy

Kategorie

Stanovy pro AUTOMOBILY 2024

25. ročník seriálu MČR OffROAD Maraton
kategorií Speciál lehké buggy, do 2000 ccm a nad 2000 ccm a Amatér

I. Vozidla a posádka

Závodu se účastní osobní terénní vozidla do 3 500 kg. Posádka je vždy dvoučlenná, včetně vozidel v kat. Speciál lehká buggy s variátorem a koncep podvozku ze čtyřkolky. Řidič mu mít minimálně 15 let a do 18 let mu jet s dospělým spolujezdcem a doložit písemné povolení rodičů nebo zákonných zástupců. Mladistvý spolujezdec může jet v autě za stejných podmínek jako mladistvý řidič (s dospělým řidičem a povolením).

 

II. Kategorie

 

 

Vozy Specl

Lehká buggy - motor do 2 l, váha do 1200 kg, nezávislé zavěšení všech kol, pohon 4x4 i 4x2, trubková konstrukce.

do 2000 ccm

nad 2000 ccm

 

Vozy Amatér

do 2000 ccm a nad 2000 ccm, hodnocené jako jedna kategorie, vyhlované při účasti minimálně 3 vozů

 

Auta všech kategorií mohou mít pohon jen jedné nápravy, doporučujeme ale 4x4.

 

V přípa přeplňová je zdviho objem l násoben koeficientem 1,7 pro benzínové motory a koeficientem 1,5 pro dieselové motory a vůz je převeden do kategorie, která odpovídá takto vypočtenému objemu. Vůz je za všech okolností brán tak, jako by takto získaný objem motoru byl objemem skutečným (nevztahuje se na kat. Speciál lehká buggy).

 

ZAŘAZENÍ DO KATEGORIE

Každý soutěžní automobil mu v závodu jet ve s kategorii dle rozdělení výše. Není tedy možné například jízda slabšího vozu v silnější kategorii a obráceně.

 

Pravidla během koná závodu v depu i na trati  
KAZ VJEZDU AUT NA TRAŤ

Je zakázán vjezd vlastních vozidel na tr (aut, čtyřkolek, motorek) bez do souhlasu technicho

ředitele (Honza Šrajer, mobil 604 179 689). Porušení tohoto zákazu bude potrestáno penalizací 10 kol.

 

KAZ PRO VŠECHNY ZÁVODNÍKY I DOPROVOD

Je zakázán vjezd závodních nebo vlastních vozidel na pole, louky a jiné prostory v okolí tratě, zvláště za ohraničovací pásku (tzv. mlíko“). Jízda je povolena jen v místech, která jsou padatelem oznena jako místa průjezdu. Nařízení se týká ech čle mu, nejen závodní. Porušení tohoto zákazu je trestáno 5 kolovou penalizací daného týmu v závodu.

 

OSVĚTLENÍ ODSTAVENÝCH VOZIDEL V ZÁVODU

echny odstavené vozy v závodu na trati mu mít za snížené viditelnosti zapnuta poziční/parkovací

stla a posádka mu stroj nahlásit technicmu řediteli/traťovým komisařům. V nouzovém případě může poít jiné nouzo ostlení (například chemické světlo apod.).

 

KAZ VÝMĚNY AUTA

Během závodu není možné výměna auta za jiný vůz.

 

III. Úpravy povolené a zakázané pro kategorii Speciál a Amatér

V obou kategorch doporučujeme vycházet z technických předpi pro kategorii cross country a podmínek

specifikovaných v příloze J, která se řídí mezinárodními pravidly FIA (více na www.autoklub.cz).

 

Posádkám doporučujeme umístit kameru dozadu a dopředu pro případné řešení protestů.

 

Pohonná jednotka pro echny kategorie

   libovolné úpravy na výkonu motoru

   katalyzátor nemu být zachován

   převodovka manuální, automatická nebo variátor (kategorie Lehká buggy koncepce podvozku ze

čtyřkolky) s libovolnými úpravami

   Amatér zachován původní systém chlazení, možno měnit ventilátor (mech./el.)


Karoserie

   Kompletní bezpečnostní je rám pro všechny vozy povinný.

   Speciál - možnost jakékoliv změny, měna karoserie za jinou jedině v případě, že podvozek má samonosný rám.

   Amatér v vodní karoserii je možné vyměnit plechové díly za lamináto nebo plastové při zachoní původního vzhledu, díly nesmí být demontony bez náhrady. Okna mohou být z plexi (zadní zaplechovaná). xxx

   Veškeré výztuhy karoserie jsou povoleny, pokud nevyčnívají přes obrysy karoserie či podvozku a nemají ostré hrany.

   Tabulka na číslo na střeše či v horní části vozu (na trubkovém rámu na korbě) 25x25 cm bílá s osvětlením povinná.

   Karoserie mu být vybavena dvmi či plnou plechovou vyztuženou zábranou, minimálně do výše okenního rámu standardních dví cca do výše ramen. U kat. Lehká buggy možno nahradit ochrannou sítí.

   Boční okna mu být v závodě úplně zavřena nebo plně stažena do dví. V případě, že okna nejsou vůbec či jsou stažena, je povinná ochranná síťka v jejich prostoru pro řidiče i polujezdce.

   Čelní okno mu být zachono a poito ze sériového vozu nebo je možné poít originál bezpečnostní autosklo. Pro bezpečnost je lépe zajistit čelní sklo jistícími plechy proti vypadnutí. V případě ztráty předního okna posádka mu mít ochranné brýle nebo ochranné štíty na helmě. Lehká buggy mohou poít „okna“ bez sítě, ale posádka mu být vybavena ochrannými brýlemi nebo ochrannými štíty na helmě.

   Speciál - jsou povinná přední světla potkávací a dálko (dle posouzení technicho ředitele), zadní

konco a brzdová, dále je povinná světelná rampa (u kat. Lehká buggy doporučená), umístěná na nejvyšší místo (horní hranu, min. 150 cm od země), kde jsou minimálně zadní konco světla a uprostřed jedno světlo bílé zpětné a dvakrát světlo brzdo (u kat. Lehká buggy stačí 2 světla, pokud jsou minimálně 150 cm od země). Pokud nejsou zachována původní

stla vozu, je nutné mít na rampě ekvivalent potkávacích stel, protože všechny vozy musí svítit po celou dobu závodu. Svícení je mož řešit LED světly. Auto že být odvono do depa k opravě.

   Amatér - jsou povinná přední světla potkávací a dálko (dle posouzení technicho ředitele), zadní konco a brzdová, dále je povinné 3. brzdo světlo a jedno světlo bílé zpětné, minimálně 150 cm od země. Přední i zadní konco světla mu být rozsvícena po celou dobu závodu.

   Sportovní bezpečnostní pásy přes obě ramena povinné (minimálně tří a více bodové, možno i s prošlou homologací).

   Speciál (kro kat. Lehká buggy) - povinné sedky pro sportovní účely (dop. homologace).

   Amatér a Lehká buggy sedky nemu být skořepino vany“, mohou být se zvýšeným bočním vedením (např. GT) xxx

   Helmy jsou povinné po celou dobu závodu pro oba členy posádky (dop. Homologace).

   Hasi přístroj v interiéru povinný, připoután na dosah posádky (objem 2-4 kg) a snadno

vyjmutelný nebo hasi systém dle FIA.

   Speciál/Amatér - hasi přístroj zvenčí vozu (na korbě, na rámu atd.) povinný, dostupný a snadno vyjmutelný pro organizátory či diváky v případě nehody, převrácení vozu atd. (objem 2-4 kg) nebo hasi systém oznen na karoserii dle FIA

   Lehká buggy mu být vybaven jedním hasicím přístrojem.

   Demontáž interiéru (plastů, zadních sedek, klimatizace, topení atd...) povolena s ohledem na

bezpečnost (ostré hrany atd.).

   1x odpojovač baterky povinný pro všechny, kro kat. Lehká buggy (doporučený).

Odpojovač mu být dostupný pro posádku, druhé hlo zvenku (na levém blatníku před př. sklem)

oznen bleskem (dle FIA)- tento odpojovač mu zároveň vypnout (zastavit) motor!

   Další povinné příslušenství ve vozidle: dostupná vyprošťovací kurta (auto bez vyprošťovací kurty nemu být odtaženo), dostupná vybavená lérnička.

   Vozy s účelovými trubkovými konstrukcemi nebo tšími úpravami než povolují stanovy pro kategorii Amatér (karoserie z osobních vozů např. Golf, Peugeot 205, nebo vozy s většími úpravami vodních karosérií např. odřezané blatníky, zadek karoserie apod. či podvozku např. výměna vinutých prin a lis…) jsou zařazeny mezi speciály.

   Všechny vozy musí mít PEVNÉ LANO dlouhé nejméně 5 metrů, a to během celé jízdy.

Porušení bude trestáno pětikolovou penalizací.

 

Podvozek

   Vyztužení náprav či rámu povoleno.

   Amatér - přepraconí uchycení tlumičů či jejich zdvojení povoleno. Nutno zachovat původní

systém zavěšení náprav a péroní (tzn. listo pera, vinutá pera).

   Speciál bez omezení.

   Tlumiče libovolného typu (kapalinové, plynové, stavitelné, dvojčinné atd.).

   Kryty diferenciálů, převodovky, tyčí řízení atd. - povoleny.

   Uzávěrky diferenciálů povoleny.

   Pneu mohou být libovolného typu a rozru (hřeby, šrouby a řetězy zakázány).

   Disky mohou být libovolného rozru.

   Lapače nečistot (zástěrky) jsou povinné na startu i po celou dobu závodu, mu být min. 30 cm od

ze za zadními koly.

   Naviják povolen.

   Amatér servo povoleno v případě sériového provedení.

 

Reklama

Vozy, účastní se závodů seriálu OffROAD Maraton 2023, mu ponechat volné plochy na samolepky log partnerů seriálu (přední okno, střed dví, kapota podle dohody). Na ostatních mohou být umístěna loga jejich jednotlivých partnerů a sponzorů, pokud neodporují dobrým mravům a zvykům. Také pokud nejsou přími konkurenty hlavních partnerů jednotlivých závodů či seriálu. Pokud i přesto bude závodníky vyžadono ponechat samolepky na místě, bude nutno po dohodě s organizátorem zvolit výši startovného.

 

Technická přemka

   Při prvním závodu vozu bude tzv. vel technická přejímka, při které budou provedeny kladné prohdky. le pak na každém dalším závodě bude provedena u každého vozu technická prohdka za účasti technických komisařů. Kdo nebude splňovat jakoukoliv z podmínek výše uvedených, nebude připuštěn do závodu bez nároku na vrácení startovného. Jednotli padatelé mají právo, pokud o tom budou informovat jezdce min. tři týdny před závodem, doplnit předepsané limity, ne

však odstranit kterou z předepsaných úprav.

   Technický stav vozu, tak jak je předepsán, je nutno udržet po celou dobu závodu. Pokud se stav během závodu zásadně změní, bude posádka odvolána k nápravě za pomoci černého praporu nebo traťovým komisařem do depa.

   Technickou kontrolou mu projít všechna vozidla před každým závodem. Posádka, která nebude

mít na stroji aktuální nálepku technické kontroly nebo jiné oznení, nebude vpuštěna na start nebo bude vykázána ze startovního pole bez možnosti vrácení startovného.

 

Původ vozu

Každý závodník, který se chce účastnit seriálu, mu při úvodní vel technické přejímce doložit původ vozu, tzn. přinést TP a osdčení. V případě, že vůz nemá TP, je třeba přinést kupní smlouvu, cizí TP či sepsat prohlášení o nabytí vozu (s číslem motoru, rámu a karoserie). Prosíme přinést kopii dokladu.

 

XXX nejasnosti posoudí technický komisař při přejímce, možné konzultace na tel. 604 179 689 - Honza Šrajer.

 

IV. Pojišní

Každý závodník se seriálu účastní na vlastní riziko, což stvrzuje svým přihlášením do seriálu či jednotlivých závodů prostřednictvím internetových stránek Offroadmaraton.cz a před prvním závodem v sezoně zástupce posádky vyplní a vlastnoručně podepíše Prohlášení o odpovědnosti. To je k dispozici na registraci v místě každého závodu i ke stažení na internetových stránch (nejpozději týden před závodem). Z vodu urychlení registrace v terénu doporučujeme prohlášení vytisknout a přinést ho již vyplněné. MČR OffROAD Maraton je pojištěn proti škodě zsobené třetím osobám.

 

V. Bodové hodnocení

Bodoní vozů z jednotlivých závodů se započítává do celoročního seriálu, ve kterém se jede celkem osm závo. Do celkových výsled je započítán každý, kdo boduje ve s kategorii. Plné bodo hodnocení dle padí dostane každý, kdo ujede minimál 35 % výsledného počtu kol víze da kategorie (zaokrouhlených na celá kola dolů). V případě nedodržení tohoto limitu je bodo zisk 50% (dle základní tabulky níže). V případě, že posádka ujede méně než 10 % výsledného počtu kol víze dakategorie, nebude bodona bec. Dojezd aut v posledním kole mu být do 15 minut po uplynutí času závodu (pokud nebude na rozpravě uvedeno jinak). Základní body za jeden závod (koeficient 1):

 

Ustě

Body

01.

15

02.

12

03.

10

04.

08

05.

06

06.

05

07.

04

08.

03

09.

02

10.

01


Vzhledem k různé délce závodů byly zvoleny koeficienty 1 3 k udílení bo. Tímto se pak základní

bodo hodnocení posádek násobí. Konktní koeficienty jsou uvedeny v kalendáři seriálu.

 

   Koeficient 1 4 6 hodin

   Koeficient 2 10 hodin

   Koeficient 3 24 hodin


Rovnost bodů v sezóně
V případě rovnosti bodů (při součtu všech bodů v sezoně), se postupuje následovně:

vítězí ten, kdo tohoto počtu dosáhl dříve. To znamená, pokud někdo tzv. dorovná počet bodů někoho, kdo tohoto součtu dosáhl po některém z předchozím klání, zařadí se za tohoto závodníka. Pokud dva či více jezdců mají nově shodný počet bodů po posledním závodu, rozhoduje umístění ve finále bez ohledu na to, jak si vedli před ním.


VI. Penalizace

 

zda bez bezpnostních pásů

 

okamžité vyloučení ze souže

 

zda bez helmy

 

okamžité vyloučení ze souže

zda v protisměru na trati nebo v depu

okamžité vyloučení ze souže

 

neuposlechnu signalizace organitora praporkem

 

okamžité vyloučení ze souže

 

zda v jedné osobě ve voze

(ve 24hodinovém závodu se penalizuje kdých

6 hodin)

 

 

- 2 kola (z celkového počtu ujetých)

úmyslné poškození značení a zkrácení trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

 

itažení vozu do depa pořadatelem

- 1 kolo (z celkového počtu), případná vzájemná pomoc

je bez penalizace

nepřiměřený kontakt se soupeřem na trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

 

měrné zdržoní na trati

 

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

rychlá jízda v depu

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

 

zda v podnapilosti za volantem (na trati i v depu), platí nulová tolerance alkoholu

 

- 25 bodů z celkového hodnocení, může být udělena pokuta do še 25 tisíc korun

 

nedodržení pravidla povinného lana, nejméně

5metrového, po celou dobu závodu

 

- 5 kol (z celkového počtu ujetých)

 

porušení kazu vjezdu vlastních vozidel na tr(aut, čtkolek, motorek) bez vědomí souhlasu technického ředitele

 

 

- 10 kol (z celkového počtu ujetých)

 

porušení kazu vjezdu závodního nebo vlastního vozidla na pole, louky či jiné prostory v okolí tratě, zvláš es ohraničovací pásku. ká se všech členů týmu, nejen závodní.

 

 

- 5 kol (z celkového počtu ujetých na trati hem závodu)

 

 

jiné opakované porušení pokynů pořadatele

 

 

okamžité vyloučení ze souže

 

 

vyloučení ze závodu

 

 

úmyslné poškození cizí věci, nebezpečné nebo bezohledné řízení, hrubé porušení fair play

 

Tyto penalizace jsou pro všechny závody shodné, pokud nestano jednotli padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně před konáním akce. Penalizace jsou rozdávány každou započatou hodinu i s ovodněním, za co byla udělena.

 

VII. Tra

    Uzavřené přírodní či ulé okruhy v různých délch s proměnnou náročností trati, kterou předem avizuje každý z padatelů seriálu před konáním akce.

    Podél trati jsou rozmístěny traťo kontroly na nebezpečných a nepřehledných místech.

 

Praporky signalizace traťovými komisaři

    Zelený či národní prapor start závodu.

    Žlutý prapor pozor nebezpečná situace (např. stojí stroj): visí žlutý prapor zpomalit, pozor přežka; mávají žlutý prapor - NEBEZPEČÍ!!! Po dobu od praporu po minutí přežky je zakázáno předjíždět.

    černý prapor s tabulkou se startovním číslem odvolání konktního vozu z trati pro technickou či jinou nezsobilost. V depu budete upozorněni technickým komisařem na závadu a po jejím

odstranění budete opět připuštěni do závodu. U výjezdu z depa je povinností zastavit a vyjet na tr

na pokyn trať. komisaře.

    Červený prapor přerušení závodu z žného důvodu (zranění, technický stav trati apod.).

    Šachovnico prapor konec závodu.

 

VIII. Protesty

Protesty možno podat na každém závodě dle ustanovení jednotlivých padatelů po složení příslušné kauce, kterou stano též padatel. Pokud jednotli padatel nespecifikuje v ustanovení podávání protestů, platí obecně podání protestu proti poplatku 5 000 Kč. Pokud bude protest vedením závodu uznán oprávněným, poplatek se vrací. Pokud ne, propadá organizátorovi akce. Podávání protestů může být během závodu či maximálně 15 min. po jeho skončení. Za tým provádí tuto komunikaci jeden zástupce.

 

IX. Startovné

 

Startovné neboli členský příspěvek do spolku Driver Club…“ je stanoven jednotně pro všechny kategorie (nestanoví-li jednotli padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně minimálně týden před konáním akce).

 

4 a 5hodino závod

4 000 Kč

10hodino závod

6 000 Kč

24hodino závod

12 000 Kč

Noregistrace v sezoně v mís závodu

(tzn. bez předchozí registrace na internetu)

 

50 Kč

 

X. Další ustanovení - padatel

 

Padatelem seriálu jsou spolky Drivers´Club ATV Offroad Maraton, z.s., Drivers´Club Moto Offroad Maraton, z.s., Drivers´Club Car Offroad Maraton, z.s. a 24 hours agency spol. s r. o.



XI. Další ustanovení

Vozidla startují seřazena podle aktuálních průběžných výsled (v případě prvního závodu sezony podle konečných výsled předchozího ročníku) tak, že Speciály z kat. lehká buggy stojí v první vlně, ostatní za nimi ve druhé. Pokud někdo nechce stát vpředu, může startovat z poslední řady.

 

Před každým startem je rozprava jezdců. Následně může být zavádě kolo, dle aktuální situace a zžení

padatele.

 

Případné změny jsou výhradně na padateli jednotlivých akcí, mu však s nimi obeznámit jezdce a garanta seriálu (24 hours agency spol. s r.o.) v dostatečném časovém předstihu, a to písemně minimálně dva týdny před konáním akce.