Děkujeme za krásné závodění v první půlce sezony. Přejeme hezké léto a těšíme se na vás na konci prázdnin ve Vřesové!

 
OffROAD Maraton Vřesová (Sokolov) - sobota
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Galia je šestinásobným vítězem čtyřhodinovky

Před závodem motorek už vytrvale pršelo. Někteří moc rádi nebyli, jiní si pochvalovali, že blátíčko je přesně podle jejich gusta.

Jedním z těchto nadšenců byl i Rudolf Lhotský z teamu Stavební mechanizace Lhotský, který na maraton přijel z maďarské Baji. Tam se umístil třetí a aktuálně vede evropský pohár. Čtyřnásobný otec jezdí na závody často s celou rodinou. V posledních třech letech se hodně věnuje hlavně delším podnikům, kterými se připravuje na Dakar 2016. „Přijel jsem si pro vítězství a chtěl bych si ho také odvézt. Čtyřhodinovku jsem ještě nejel, tak se na to tady moc těším, doufám, že trať bude mokrá, protože bláto mi nevadí. Co se týče motorky, funguje fantasticky, je celá připravená, tak doufám, že vydrží bez problémů,“ řekl Lhotský před závodem.

Netradiční start v neděli odpoledne přilákal na 80 motorek. Nejdříve vytrvalý déšť postupně ustával, tvrdá trať se stala snesitelnější a na mnoha místech motorky vyházely bláto a mohly zrychlit. Výtečný výkon předvedl Bohumil Michálek (Enduro Team Velká) v mistrovských veteránech, který dojel absolutně druhý před Rudou Lhotským a jen o kolo za Danem Galiou z týmu RD racing. Ten na závody málem nepřijel, protože ho trápilo týden staré zranění. Čtyřhodinovku si ale nakonec ujít nenechal a projel cílem absolutně první! „Od začátku byl závod napínavý, protože jsme se s Rudou Lhotským přetahovali kolo na kolo, v podstatě jako na motokrosu na lokty, bylo i několik výstupů přes řídítka, protože na blátě buď člověk jel rychle, čistila se guma a motorka fungovala, nebo člověk trošičku zvolnil a padal. Já sám jsem spadl tak osmkrát,“ prozradil v cíli šťastný Galia, který čtyřhodinovku vyhrál po šesté. Na bedně v kategorii mistrovských E2 ho doplnil zmiňovaný Ruda Lhotský a třetí David Srba (Master service), autor druhého nejrychlejšího kola v hodnotě sedmi minut. Galia zvládl zhruba pět a půl kilometru dlouhou trať o dvacet vteřin rychleji. V průběžném pořadí sezony se nyní drží na samotné špici s 15 bodovým náskokem na druhého Rudu Lhotského, kterého dělí dalších dvacet bodů od třetího Lubomíra Vojkůvky z VYPE racing teamu, který byl v době milovického maratonu na Serress rally v Řecku, kde vybojoval bronz.

Druhý absolutně dojel zmiňovaný Bohumil Michálek, vítěz kategorie Mistr Moto Veterán. Boj o posty na bedně svedli Miroslav Kukrál (SMS Motokros Kaplice) s Petrem Kubínem (Motorest Nučnice). Úspěšnější Kukrál projel cílem s půl minutovým náskokem na třetího Kubína. Na stejných místech jsou jezdci i v průběžném pořadí sezony s rozdílem pouhých dvou bodů. Bohumilu Michálkovi pomohl čtyřhodinový závod i v najetých kilometrech, nyní jich má v součtu 650 a je v celkovém hodnocení sezony napříč kategoriemi na prvním místě. Zatím druhý Ruda Lhotský zaostává o pouhých osm kilometrů. Stejně jako další závodníci, i oni mají zálusk na hlavní cenu sezony: startovné a servisní zázemí na Intercontinental rally 2015 do Dakaru, které věnuje VYPE racing team.

Z mistrovských E1 se v cíli jako první objevil Jan Hrobař (Mira racing team) s 30 koly na kontě, následovaný Patrikem Nelibou (NAYO Racing), který ztratil na vítěze jedno kolo. Další kolo minus zaznamenal Jan Šeda (Enduro Team Orlová), který svedl boj o metry se čtvrtým Honzíkem Kaplanem, týmovým kolegou Neliby. Šeda proletěl cílem o sedm vteřin dříve a uhájil bronz! V průběžném pořadí kategorie si Patrik Neliba zatím drží první příčku se sedmi bodovým náskokem na druhého Šedu a třetího Kaplana.

Nejrychlejším jezdcem třídy Pohár byl Oldřich Pospíšil (Enduro team). První místo v kategorii E2 stvrdil 30 koly, stejný počet zvládl i druhý Pavel Postupka (PROMOTO), jež ztratil necelé tři minuty na zlato. Třetí Marek Bláha (Zemní práce Vladimír Dostál) nasčítal 29 kol. Odměna za třetí místo násobené dvěma mu ale pomohla udržet se na první příčce průběžného pořadí v kategorii, kterou nyní vede o celých 21 bodů před Pavlem Postupkou a třetím Miroslavem Kučerou (NAYO Racing).

Středisko vrcholového sportu Lukov prostřednictvím Zdeňka Buchty zvítězilo mezi pohárovými E1. Buchta si zapsal 29 kol a v pohodě si odnesl největší pohár. Stříbro připadlo Danielu Kadrnožkovi (DD Team) s 27 koly a bronz Honzu Vondráškovi (Moto doupě), který na stříbro ztratil kolo. Zajímavý je pohled do dosavadního pořadí v kategorii. Zdeněk Buchta vede s obrovskou převahou 48 bodů před Vondráškem a Kadrnožkou. Přičemž oba jezdci mají shodně 102 bodů!

Třicet kol a Pavel Rothe (Rotex), to byl nejrychlejší milovický zápis v kategorii pohárových veteránů. Miroslav Pavlík (Enduro Team Velká) si zapsal o kolo méně, stejně jako třetí Ferdinand Koiš (Enduro Team Orlová). A jak vypadají první příčky průběžného pořadí? Miroslav Pavlík s přehledem vede se 144 body, druhý Petr Hreus (Moto doupě) má 98 bodů a na třetím místě je dost těsno: Ferdinand Koiš a Václav Haas (Enduro team Klatovy) letos shodně nasčítali 97 bodů!

Možnost hodinu a půl dlouhého závodu a dvojnásobného přídělu bodů nejlépe zúročil mezi staršími juniory Adam Kvinta (DEVA MX- racing team), který si upevnil pozici v dosavadním pořadí sezony. Jako jediný najel 10 kol. Devět kol zvládli jezdci na druhé a třetí příčce. Stříbro vybojoval Daniel Šváb (Švábi family) a bronz Michael Nedoma (Motor Abertamy). Ten si v průběžném hodnocení zatím drží třetí příčku, na druhého Daniela Dedka, týmového jezdce Kvinty, mu chybí sedm bodů.

Mezi maratonci v jedné stopě byl i dvojnásobný účastník Dakaru Honza Veselý z týmu Ivar CZ. Přijel na své dakarské Yamaze, právě té, kterou letos vinou organizátora utopil v kaňonu spolu s dalšími dvaceti závodníky. S organizátory dakarské rally stále vyjednává o kompenzaci, třeba i slevě na startovném v příštím roce. „Je to stále v jednání, jsem přihlášený, mám zaplacenou první splátku, čekají mě ještě další dvě splátky a vzhledem k tomu, že v srpnu jsou ve Francii většinou dovolené, tak mi řekli, ať jsem trpělivý, že to vyřešíme po dovolených. Že to má naději. Jedná se o hodně peněz a kdyby mi třeba půlku slevili a to startovné udělali třeba padesátiprocentní, tak by se to určitě projevilo v rozpočtu,“ vysvětlil Honza Veselý. V příštím roce by se rád vrátil k původní myšlence Dakaru, proto je nyní registrovaný v kategorii "malé moto", kdy jezdec závodí bez asistence jen s dvěma bednami. A sám musí ukázat, co umí.

Své další závodní umění ukáží motorkáři na šestém závodu OffROAD Maratonu, který se jede 20. září v Drnovicích na Moravě.

(lib)



 

Publikováno: 07.09.2014

<<< zpět na přehled článků